Följ denna guide om du vill återaktivera automatiska uppdateringar för Office
- Starta Registereditorn. Det gör du på följande sätt:
- I Windows 10 eller Windows 8 trycker du på Windows-tangenten + X, väljer Kör, skriver regedit i rutan Öppna och trycker sedan på Retur.
- Leta reda på och välj sedan följande registernyckel:
Obs! Om den här nyckeln inte finns i Registereditorn kan du lägga till registernyckeln.
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\policies\microsoft\office\16.0\common\OfficeUpdate
- Skriv i följande registervärden under nyckeln \OfficeUpdate:
DWORD: EnableAutomaticUpdates
1
Testa nu att uppdatera ditt Office-program.
- Starta en avv Office-apparna, t ex Word
- Välj Konto på fliken Arkiv
- Till höger väljer du Uppdateringsalternativ och sedan Uppdatera nu uppdateringar
Har du frågor eller vill veta mer?
Jag hjälper gärna till!
Kristian Johnson, medgrundare av Azeo, har en gedigen bakgrund inom IT- och telekom sedan 1995 och tidigare roller som CTO i startups. Utbildad i Business Management vid IHM, förenar han teknisk spetskompetens med affärsinsikt.