Skapa formulär i Word på Mac
- Aktivera utvecklarläge
- Öppna Word och klicka på "Word" i övre vänstra hörnet och sedan på "Alternativ"
- Välj "Menyfliksområdet och verktygsfältet"
- Rulla längst ner i högra kolumnen och bocka i "Utvecklare"
- Skapa ditt formulär som du vill ha det och skapa sedan dina svarsrutor genom att:
- Gå till utvecklare-menyn högst upp i Word och ställ dig i dokumentet där du vill ha en textruta och klicka sedan på "Textruta"
- Lås dokumentet innan du skickar iväg det
- När du redigerat klart dokumentet så klickar du på "Skydda formulär" för att låsa redigeringsläget
Har du frågor eller vill veta mer?
Jag hjälper gärna till!
Martin är IT-supportspecialist på Azeo med en specialitet i Mac-system. Han erbjuder expertis inom kundservice och teknisk assistans, särskilt för användare av Apple-produkter, och strävar efter att optimera deras användarupplevelse.