Skapa formulär i Word på Mac

  1. Aktivera utvecklarläge
    • Öppna Word och klicka på "Word" i övre vänstra hörnet och sedan på "Alternativ"
    • Välj "Menyfliksområdet och verktygsfältet"
    • Rulla längst ner i högra kolumnen och bocka i "Utvecklare"
  2. Skapa ditt formulär som du vill ha det och skapa sedan dina svarsrutor genom att: 
    • Gå till utvecklare-menyn högst upp i Word och ställ dig i dokumentet där du vill ha en textruta och klicka sedan på "Textruta"
  3. Lås dokumentet innan du skickar iväg det
    • När du redigerat klart dokumentet så klickar du på "Skydda formulär" för att låsa redigeringsläget


Har du frågor eller vill veta mer?
Jag hjälper gärna till!


Martin Sannel | martin@azeo.se | 08-101 101

Martin är IT-supportspecialist på Azeo med en specialitet i Mac-system. Han erbjuder expertis inom kundservice och teknisk assistans, särskilt för användare av Apple-produkter, och strävar efter att optimera deras användarupplevelse.