Synkronisering av filer mellan dator och Teams/SharePoint

 ·  1 min lästid

Så här sätter du enkelt upp en synkronisering av filer som finns på ditt företags Teams-sajt eller SharePoint-sajt med din dator.

För att kunna tillgodose behov att kunna jobba lokalt med filer som sedan ska synkroniseras till företagets Teams-sajt eller kanske SharePoint-sajt behöver du Microsoft 365-konto.

 

Starta med att logga på med ditt konto på https://office.com 

Klicka på "Skaffa OneDrive-apparna" nere till vänster för att hitta installationsfil (om den inte redan är installerad) och installera på din dator.

 

För att synkronisera Teams-filer:

Gå till kanalen och fliken där dina filer finns som du vill synkronisera.

image-png-Nov-26-2020-03-04-39-89-PM.png

Välj Öppna i SharePoint.

 

Här startar även hur man synkroniserar SharePoint-filer generellt.

Navigera till den plats ni vill synkronisera till datorn.

image-png-Nov-26-2020-03-08-29-39-PM.png

Välj Synkronisera. OneDrive sätts upp med en synkroniserad kopia lokalt som hittas under
katalogen OneDrive - "Företagsnamn".

image-png-Nov-26-2020-03-12-57-78-PM.png



Vill du veta mer? Prata med Kristian Johnson.


Kristian Johnson | kristian@azeo.se | LinkedIn

Kristian Johnson, medgrundare av Azeo, har en gedigen bakgrund inom IT- och telekom sedan 1995 och tidigare roller som CTO i startups. Utbildad i Business Management vid IHM, förenar han teknisk spetskompetens med affärsinsikt.