Så här sätter du enkelt upp en synkronisering av filer som finns på ditt företags Teams-sajt eller SharePoint-sajt med din dator.
För att kunna tillgodose behov att kunna jobba lokalt med filer som sedan ska synkroniseras till företagets Teams-sajt eller kanske SharePoint-sajt behöver du Microsoft 365-konto.
Starta med att logga på med ditt konto på https://office.com
Klicka på "Skaffa OneDrive-apparna" nere till vänster för att hitta installationsfil (om den inte redan är installerad) och installera på din dator.
För att synkronisera Teams-filer:
Gå till kanalen och fliken där dina filer finns som du vill synkronisera.
![image-png-Nov-26-2020-03-04-39-89-PM.png](https://azeo.se/hubfs/Imported_Blog_Media/image-png-Nov-26-2020-03-04-39-89-PM-1.png)
Välj Öppna i SharePoint.
Här startar även hur man synkroniserar SharePoint-filer generellt.
Navigera till den plats ni vill synkronisera till datorn.
![image-png-Nov-26-2020-03-08-29-39-PM.png](https://azeo.se/hubfs/Imported_Blog_Media/image-png-Nov-26-2020-03-08-29-39-PM-1.png)
Välj Synkronisera. OneDrive sätts upp med en synkroniserad kopia lokalt som hittas under
katalogen OneDrive - "Företagsnamn".
![image-png-Nov-26-2020-03-12-57-78-PM.png](https://azeo.se/hubfs/Imported_Blog_Media/image-png-Nov-26-2020-03-12-57-78-PM-1.png)