Hur du administrerar en grupp i Microsoft 365

För att själv administrera en grupp utan att ha administrativa rättigheter så följer du denna korta guide.
 
Gå till: Grupper som jag äger
Klicka på den grupp du vill administrera gå in på fliken "Medlemmar"

 

För att lägga till användare
Klicka på "Lägg till" om du vill lägga till någon i listan

 

För att ta bort användare
Klicka på "X Ta bort" för den användare du vill ta bort från gruppen

Behöver du hantera en mailgrupp så gör det det enligt denna guide: 
Hur du administrerar en distributionslista i Microsoft 365



Har du frågor eller vill veta mer?
Jag hjälper gärna till!


Martin Sannel | martin@azeo.se | 08-101 101

Martin är IT-supportspecialist på Azeo med en specialitet i Mac-system. Han erbjuder expertis inom kundservice och teknisk assistans, särskilt för användare av Apple-produkter, och strävar efter att optimera deras användarupplevelse.